اینفلوئنسران در شبکه های اجتماعی قادرند تصمیم های خرید مصرف مردم را تا مقدار بسیار زیادی تحت تاثیر خودشان قرار دهند اما همکاری با این افراد، ویژگیهای مخصوصی نیز نیاز دارد.
در دنیای دیجیتال آنلاین که بازدهی تبلیغات سنتی مارک ها همیشه در حال کم شدن است، بازاریابی موثران یا اینفلوئنسران بازاریابی (Influencer Marketing) به عنوان یکی از برترین روش های رو به رشد بازاریابی است.
معمولا مردم به مانند گذشته توجه زیادی به آگهی های تبلیغاتی نمی کنند علاوه بر آن با توجه به اینکه مدت زیادی از وقت آزاد خود را در اپ های شبکه های اجتماعی در گوشی خود میگذرانند، هدف خوبی برای این راه بازاریابی محسوب می گردند.
اما اینفلوئنسر مارکتینگ چه چیزی است؟ چه ویژگیهایی برای کسب و کارهای نوپا دارد و چطور میشود کمپین بازاریابی ویژه ای را در این زمینه راه اندازی نمود؟
بازاریابی کردن توسط اینفلوئنسرها
اصطلاح اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار راحت معنی خود را منتقل می نماید: زمانیکه کسبوکارها ویژگی بازاریابی آنلاین خود را با کمک کردن افراد موثر اجرا میکنند.
در نتیجه یکی از بهترین و اولین روش های این راه کار پیدا نمودن افرادی است که میتوانند نقش اینفلوئنسر را در صنعت یا بازار محصولات و خدمات شما بازی کنند؛ افرادی که قادرند در توسعه و ارتقا یافتن برند شما، تاثیر ویژه ای داشته باشند.
با توجه به این پیش آگاهی اینفلوئنسر فردی می باشد که قادر است تصمیمات خرید مردم عادی را تحت تاثیر خودش قرار بدهد.
یک اینفلوئنسر به دلیل داشتن اعتبار،دانش و یا موقعیت شغلی وروابط ویژه ای که با مخاطبین خودش دارد نظر و ایده های تعداد زیادی از کاربران را با خودش همراه می نماید.
البته مقدار یا اندازه نفوذ اینفلوئنسر به رنج یا نیچ مارکت وی بستگی دارد. به عنوان نمونه فالور هایی که در صنعت مد و لباس حاضر هستند ، از علاقمندان فلسفه و اساطیر یونانی بیشترند.

در ادامه مطلب در سایت جالب به تقابل سلبریتی ها و اینفلوئنسر ها می پردازیم
در آغاز اینفلوئنسر مارکتینگ از طریق زیرشاخه ای از بازاریابی سلبریتی ها رشد نمود.
از مدت ها قبل سلبریتی ها با گرفتن هزینه های زیاد محصولات شرکتهای مطرح را تبلیغ می نمودند.
اکنون هم در بازاریابی آنلاین سلبریتیها نمونه ای از اینفلوئنسر مارکتینگ هستند.
اما اینفلوئنسر مارکتینگ پیشرفته بسیار بیشتر از یک ستاره ورزش یا سینما می باشد که هواداران خود را به خریدن یک محصول ویژه تشویق می نماید.
در موقعی که با گذشتن زمان اینترنت هم پیشرفته تر میشود بعضی از افراد توانسته اند اعتبار بسیار زیادی را برای سوپر استارهای آنلاین کسب نمایند.
این اشخاص همان اینفلوئنسرهایی می باشند که در مباحث پیرامون بازاریابی مورد توجه قرار گرفته اند.
اینفلوئنسرها اعتبار خودشان را به عنوان متخصصان قسمت های مخصوص و انحصاری پیدا کرده اند.
برای نمونه امکان دارد وبلاگی عالی را در مورد یک موضوع بخصوص راه اندازی نموده باشند یا ویدیو های زیبایی را بسازند و در کانالهای مطرح مانند یوتیوب آپلود نموده باشند.
در هر صورت اغلب این افراد اعتبار فعال و مقبولی در رسانه های اجتماعی دارند و نظرها ، ایده ها ، مشاوره ها و راهنمایی خود را در مورد یک موضوع خاص ارائه مینمایند.
علاوه بر اینکه تاثیر گذاری، مدت زمان طولانی را برای ساخت برند و رشد مخاطبین خودشان می گذرانند.
توجه نمائید که اینفلوئنسر مارکتینگ هم به مانند بقیه راه و روشهای بازاریابی فقط هنگامی نتیجه بخش می باشد که شما محصول باکیفیت و خوبی تولید نمائید.
در غیر این در نظر گرفتن بیشترین نرخ دستمزد برای تاثیر گذاران نیز کمکی به فروختن محصولات با ساخت بد و بدون فایده شما نمی نماید.
اگر اینفلوئنسرها متوجه شوند که محصولات شما، چگونه فالوئرهای آنها را قانع مینماید شاید از همکاری با شما خوشحال بشوند.
در اینصورت از نام، خصایص و اعتبار خودشان استفاده می نمایند تا محصولات شما را بین هوادارانشان تبلیغ نمایند.

اینفلوئنسر مارکتینگ و بازار یابی محتوا چگونه است؟
جای تعجب ندارد که بغضی از مردم تفاوت اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی بر مبنای محتوا را درک نمی کنند زیرا این دو مقوله شباهت و ویژگی داخلی و همبستگی بسیار زیادی به هم دارند.
به طور کلی بازاریابی محتوی هنگامی اجرا می گردد که شرکت و سازمان ها محتوای مناسب و خوبی را تولید و در کانالهای متفاوتی توزیع کنند. محتوا، برای جذب و افزایش تعامل مخاطبان تولید می گردد.
هدف آخر بازاریابی بر مبنای محتوا، هدایت کردن مخاطبان به ایجاد یک اقدام سودزا، مانند خرید یک محصول ویژه است.
بازاریابی بر مبنای محتوا همه مراحل فرایند ایجاد، توزیع و استفاده از محتوا را دارا می باشد تا اهداف بازاریابی شما را بدست آید.
همانطور که اشاره نمودیم، بازاریابی از روش اینفلوئنسرها، یعنی همکاری با اشخاص تأثیرگذاری است که در قسمت بازار هدف یک شرکت حاضر هستند و قادر به توزیع محتوای تولیدی می باشند.
هدف اصلی این روش بازار یابی هم جلو بردن مخاطبان به انجام یک اقدام ویژه است، با این تفاوت که اینفلوئنسر مارکتینگ فقط روی توزیع محتوا تمرکز دارد و در تولید آن نقشی ندارد.
بازاریابی محتوا از طرق و راه های متفاوتی برای بهاشتراک گذاشتن محتوی و افزایش نرخ دیده شدن آن استفاده می نماید.
یکی از برترین روشها، بهرهگیری از اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان قسمتی از فرآیند توزیع محتوا می باشد.
مصرفکنندگان اکثرا مراحل زیر را می گذرانند:
۱- یک مصرف کننده، در پستها یا استوری های رسانههای اجتماعی، دعوتی برای مصرف کردن یک کالا یا خدمات ویژه مشاهده می نماید. در اکثر اوقات، توصیهها بوسیله اینفلوئنسرهایی ارائه می گردد که مورد تحسین مصرفکنندگان قرار گرفته اند.
به هر صورت ویژگی یاد شده، توجه مصرف کننده را جلب میکند.
۲- مصرف کننده تصمیم میگیرد اطلاعات زیاد تری در باره کالا و خدمات فوق به دست بیاورد. بنابراین به وبلاگ یا کانال یوتیوب یا شبکه اجتماعی یا پادکست اینفلوئنسر مورد علاقه خودش مراجعه کرده و با محتوی ارتباط برقرار می نماید.
اگر مصرف کننده محصولی را که مشاهده می کند، دوست بدارد ، برای خریدش اقدام مینماید چه به طور فیزیکی و چه به صورت آنلاین
۳- مصرف کننده به دنبال جزئیات دقیق تری در رابطه با ویژگی ها، قیمت، دردسترس بودن محصول و طرق ارسال محصول می باشد.
او به احتمال زیاد این توضیحات را در وب سایت فروشنده یا شرکت تولید کننده محصول بدست خواهد آورد.
راه و روشی که مرور نمودیم ، ترکیبی از بازاریابی محتوی و اینفلوئنسر مارکتینگ می باشد که مصرف کننده را تحت تاثیر خودش قرار خواهد داد.

بیشترین مزایا و معایب اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
اگر چه بازاریابی کردن از روش اینفلوئنسرها، یکی از پروسه های مهم در حوزه بازاریابی می باشد، اما کارشناسان تاکید می نمایند که این شیوه برای همه کسب و کارها مناسب نمی باشد.
مرور کلی مهم ترین مزایا و علل همکاری با تاثیر گذاران بر رسانههای اجتماعی به ما کمک می نماید علل این نکات را راحت تر درک نمائیم.
مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ:
تأثیر اینفلوئنسر مارکتینگ بر تصمیم نهایی مصرفکنندگان
اولین و بهترین مزیت بازاریابی اینفلوئنسرها مقدار بازدهی آن می باشد.
مطالعات بسیار زیادی که در این رابطه صورت گرفته ، ثابت می نماید که ایفلوئنسر مارکتینگ واقعا اثر ویژه ای بر تصمیم خرید های مصرف کنندگان دارد.
به عنوان نمونه، یکی از پژوهش هایی که بازاریابی در شبکه اجتماعی توییتر را مورد آزمایش قرار داده ، نشان میدهد که اگر توییت های یک محصول ، از زبان اینفلوئنسرها بیان گردد، قصد خرید کاربر را بهمیزان ۵.۲ بیشتر افزایش میدهد. علاوه بر اینکه حدود ۴۹ درصد از افراد در زمان تصمیمگیری برای خرید به توصیه هایی تکیه می نمایند که اینفلوئنسرها به اشتراک می گذارند.
اینفلوئنسر مارکتینگ کم کم اعتماد مخاطبان را جلب می نماید.
موثران افرادی می باشند که وفاداری دنبال کنندگان خود را بدست آوردهاند.
این هوادار ها یا دنبال کنندگان ، اکثرا به توصیه های شخصیت های محبوب خودشان اعتماد کرده و به صحبت های آنان اطمینان کامل دارند.
بنابراین زمانیکه اینفلوئنسر، محصول یک برند خاص را ایجاد می نماید، هواداران سریعا متوجه می گردند محصول یا برندی که به تازگی وارد بازار گردیده است به کمک تحسین و تائید موثران به اعتبار ویژه ای دست پیدا کرده است؛ زیرا اینفلوئنسرهای عالی، فقط به خاطر پول محصولی را تبلیغ نمی نمایند و هوا دار ها نیز از این موضوع آگاهی دارند.
ایدهی اصلی این روش آن است که هنگامیکه موثران محصول یا خدماتی را پیشنهاد میکنند، به احتمال خیلی زیاد خود آنها از آن استفاده نموده اند و رضایت دارند.
قابلیت دسترسی به گستره زیاد مخاطبین
بیشتر اینفلوئنسرها، صدها هزار فالوئر دارند همانطور که بیان کردیم، مردم اینفلوئنسرها را بهدلیل علاقه، سخن ها ، ایده ها و روشی که به اشتراک میگذارند، دنبال مینمایند.
مردم منتظر پست های جدید موثران محبوب خودشان میمانند.
زمانیکه مطلب تازه ای منتشر می گردد، هواداران فورا به تعامل با آن مشغول می گردند مانند لایک کردن، نظر دادن و یا بازنشر مطلب
مشخص است که یک محصول با همکاری اینفلوئنسرهای مرتبط با آن به میزان بالایی از مخاطبان دسترسی پیدا نموده و چنانچه اینفلوئنسرها محتوای شما را بهاشتراک نگذارند، مخاطبان خیلی زیادی این محتوا را مشاهده می نمایند.
تصور نمائید که هر کدام از این افراد ، بار دیگر محتوای شما را باز نشر نمایند دراین صورت پیام شما به گروه بسیار بزرگ تری از مردم خواهد رسید.
اگر اینفلوئنسر مارکتینگ را از این شیوه حذف نمائیم ، شما هرگز قادر نیستید با چنین قشر گسترده ای از مخاطبین رابطه برقرار نمائید.
هدف قرار دادن مخاطبین متناسب
زمانیکه با اینفلوئنسرهای مرتبط با خودتان کار می نمائید، میتوانید اطمینان کنید که سخنان برند، به مخاطبین بهتری ارسال می گردد.
به همین دلیل برند های پوشاک تلاش میکنند با اینفلوئنسرهای مد و فشن همکاری نمایند یا برند های آرایشی و بهداشتی با متخصصین پوست و مو کار می نمایند.
شما از این روش به مخاطبانی میرسید که به احتمال خیلی زیاد به محصول های شما علاقه مند می باشند.
عدم نیاز داشتن به بودجه بسیار بالا
بسیاری از اینفلوئنسرهای کوچک حاضر هستند بهجای دستمزدشان محصولات و خدمات یک برند را دریافت نمایند.
حتی اگر آن ها پولی درخواست نمایند، هرگز قابل قیاس با دستمزد بقیه سلبریتی های مشهور دیگر نمی باشد.

معایب اینفلوئنسر مارکتینگ
مضرات انتخاب اینفلوئنسر نامناسب چه چیزی است؟
با انتخاب کردن اینفلوئنسر نامناسب، زمان، هدف و سود خود را هدر میدهید و کمترین مقدار بازگشت سرمایه تان را بهدست میآورید علاوه بر آنکه اگر همکاری کردن شما با یک اینفلوئنسر به خوبی پیش نرود ممکن است شاهد واکنش زیادی از طرف هواداران وی خواهید بود.
این موضوع به حایگاه شما در بازار نیز لطمه خواهد زد.
اطمینان نمائید که اینفلوئنسر متناسبی را در حوزه تخصصی خودتان یافته اید که از هواداران مورد اطمینانی برخوردار است و همیشه محتوا های مناسبی را منتشر می نماید.
هر غفلتی که میکنید اعتبار برند شما را زیر سوال خواهد برد.
یکی از بزرگ ترین خطاهای برندها در زمینهی اینفلوئنسر مارکتینگ عدم انتشار شفاف جزئیات این مشارکت می باشد.
در بازارهای اکنون این امر به عنوان فریب دادن و اغفال مشتریان تلقی شده و ریسک شکایات قانونی آینده را نیز افزایش خواهد داد.
چالش پیدا نمودن اینفلوئنسر چیست؟
پیدا نمودن ایفلوئنسری که از هر روش برای تبلیغ کردن محصولات شما مناسب باشد، کار سادهای نمی باشد.
شما باید مسئول تحقیق کردن و بررسی گزینه های مناسب را بر عهده یک تیم مناسب گذاشته و بعد از مطمئن شدن از شایستگی اینفلوئنسر زمان زیادی با وی مذاکره نمائید.
انتخاب کردن و توافق نهایی با یک اینفلوئنسر، نیاز به زمان و تلاش زیادی می باشد.
بعد از راه اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ باید مقدار پیشرفت آن را اندازه گیری نمائید.
در غیر این صورت نخواهید فهمید که شخص مناسبی را انتخاب نموده اید و بازدهی مقبولی بهدست میآورید یا نه.
ویژگی اندازهگیری مقدار پیشرفت در کار
مضرات ارتباط ضعیف محصول با اینفلوئنسر
در پایان ، یکی دیگر از اشتباه های زیاد برندها این می باشد که تنها یک مرتبه با اینفلوئنسر موردنظر خود مذاکره می نمایند.
اما شما باید روی ایجاد روابط قویتر و بهتر با موثران متمرکز گردید.
در این صورت است که کمپین های پر سود تری برگزار کرده و اینفلوئنسرها نیز حداکثر تلاش خودشان را برای همکاری با شما انجام خواهند داد.

اینفلوئنسر مارکتینگ چطور به کسب و کار شما کمک خواهد کرد؟
مقدار کمکی که میخواهید از یک اینفلوئنسر انتظار داشته باشید به روش رابطه حرفهای بین شما بستگی خواهد داشت. اگر طبق یک رویکرد معمولی با شخص اینفلوئنسر رابطه برقرار نمائید، قاعدتا کمک کمتری دریافت خواهید نمود تا اینکه برای برگزاری یک کمپین ویژه به وی پول پرداخت نمائید.
البته هزینه این دو حالت نیز باهم فرق خواهد داشت برخی از راه های معمول یا روشی که آن را به نام ارگانیک می شناسیم ، عبارت هستند از:
- قاعدتا نباید انتظار داشته باشید که اینفلوئنسرها همیشه از محصول شما تعریف و تمجید نمایند. این افراد به علت روابط معتبر که با مخاطبان خود دارند به اینفلوئنسر تبدیل شدهاند. اینفلوئنسر یکی از مطالب وبلاگ خود را به معرفی محصول شما اختصاص خواهد داد.
- اینفلوئنسر اطلاعات تبلیغات محصول شما را در حسابهای شبکههای اجتماعی خود به اشتراک خواهد گذاشت.
- اینفلوئنسر به شما اجازه خواهد داد به وبسایت وی دسترسی کامل داشته باشید و یک پست مهمان را انتشار دهید.

فرایند و روش اجرای اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه است؟
فقط به این علت که بازاریابی ازطریق افراد تاثیر گذار یکی از روش های به روز بازاریابی است این معنی را نخواهد داد که شما هم باید از این راه استفاده نمائید.
برای آغاز یک کمپین بازاریابی شما باید یک هدف مشخص داشته باشید.
مرحلهی اول تعیین اهداف می باشد.
هدف هر کمپین بازاریابی بر مبنای محتوا این می باشد که آگاهی دهد چگونه ارزشی به مخاطبان خود ارائه می نماید.
در اینفلوئنسر مارکتینگ باید ارزش آفرینی محصول را به مخاطبین شخص اینفلوئنسر ثابت نمائید.
یکی از نقاط ضعف تعداد زیادی از تیمهای بازاریابی تماس با افراد تاثیر گذار بدون هیچگونه غایت مشخصی می باشد، شما باید آگاه باشید که چرا توقع دارید یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ برگزار نمائید.
تنها در این صورت است که قادر خواهید بود موفقیت کمپین خود را بسنجید.
علاوه بر اینکه در انتخاب اینفلوئنسر مناسب نیز بهتر عمل می نمائید.
امکان دارد هدف های شما برای ایجاد کمپین، براحتی موارد زیر باشد:
- افزایش نرخ بازدید کنندگان از وبسایت شرکت به میزان ایکس درصد
- افزایش فالوئرهای محصول در شبکههای اجتماعی مختلف
- افزایش مقدار دیدهشدن یا آگاهی از محصول
- افزایش میزان فروش به مقدار Y درصد
همانطور که اعلام کردیم هدف های شما نوع اینفلوئنسری را که انتخاب کرده اید، مشخص می نماید.
بهعنوان نمونه، اگر بهدنبال تعامل بیشتر با مخاطبین خودتان می باشید، باید از اینفلوئنسرهای توییتر کمک کسب کنید.
اگر تأکید زیادتری بر ظاهر و تصویر محصولتان دارید در کانال هایی مانند اینستاگرام و پینترست متمرکز گردید.
اما اگر میخواهید آگاهی بیشتری درمورد محصول خود ایجاد نمائید، بخصوص اگر یک کسب و کار B2B را اداره می نمائید، شاید یک مقاله فنی را در وبلاگ تخصصی در مورد صنایع منتشر نمائید و از اینفلوئنسرها درخواست کنید که آن را به اشتراک بگذارند.
بسیار مهم است که هر کدام از اهداف شما به یک شاخص اصلی عملکرد متصل گردد .
در این صورت ارزیابی کارایی کمپین بازاریابی شما قابل انجام خواهد بود.
همچنین اهداف شما باید سریع باشند؛ یعنی خاص با قابلیت اندازهگیری و قابلیت دستیابی ، واقعی و بر محور زمان باشند.
مرحلهی دوم: تعریف مخاطبان هدف شما می باشد.
اگر هنوز اطلاع ندارید که چه افرادی را قادر هستید تحت تاثیر قرار دهید هنوز برای اجرای کمپین آماده نیستید اما اگر ایدهی روشنی از مشتریان بالقوه در ذهن خودتان دارید، شخصیت و علایق آنها را در هنگام یافتن اینفلوئنسرها مدنظر داشته باشید.
همچنین اگر در گذشته کمپین بازاریابی ویژه ای را در شبکههای اجتماعی اجرا نموده اید، به روش نتیجه گیری خود در آن کمپینها توجه نمائید.
اگر خواهان این هستید که اینفلوئنسر مارکتینگ خوبی داشته باشید باید با افراد موثر و آگاه کار کنید که مخاطبین نهایی شما را تحت تاثیر خودشان قرار خواهند داد.
هرچه نیچ مارکت خود را به طور واضح تری تعریف کنید، نتیجه بهتری را برای اینفلوئنسرهای مناسب به ارمغان می آورید.
مرحله سوم مناسب ترین اینفلوئنسر را برای محصول خود معرفی کنید.
بالاترین نرخ شکست برندها در آغاز اینفلوئنسر مارکتینگ به مرحله سوم مربوط میگردد.
تلاش اغلب شرکتها برای انتخاب کردن اینفلوئنسر مناسب با برند همیشه تلاش موفق نمی باشد.
بررسی ها نشان میدهد که حدود 65 درصد از تیم های بازاریابی، یافتن اینفلوئنسر مربوط را سختترین چالش کمپین خود به شمار می آورند.
در اصل همین مسئله بیشترین نقطه ضعف بازاریابی سنتی از روش سلبریتی ها نیز بوده گرچه بعضی از این تبلیغات در یاد ها مانده و کارآمد بودند ولی در بیشتر موارد، یک سوال بد را در ذهن مصرفکنندگان ایجاد می کرد : "این سلبریتی چه مساله ای در مورد روش زندگی من را میداند؟ او در دنیای بسیار متفاوتی زندگی می نماید" نتیجه نیز بسیار روشن است باید اینفلوئنسری را انتخاب نمائید که فالوئرهای او با مخاطبان هدف شما یکسان و هماهنگ باشند.

گروهبندی کردن اینفلوئنسرها :
اینفلوئنسرهای سلبریتی: همانگونه که اعلام کردیم ، بازاریابی از روش سلبریتیها، قدیمی ترین مدل اینفلوئنسر مارکتینگ می باشد.
از سالهای گذشته شرکتها دستمزد های بسیار زیادی را به سلبریتیهای مشهور پرداخت می نمودند تا محصول آنان را تبلیغ نمایند.
حتی در بعضی از موارد، مردم محصول را با نام سلبریتی تبلیغ کننده میشناختند مانند محصول جورج فورمن گریل. بازاریابی از روش تاثیر گذاری سلبریتی ها چه به روشهای قدیمی و چه به روشهای پیشرفته قادر خواهد بود سیار موفقیتآمیز باشد اما این روش همیشه با چالش ها و مخاطراتی همراه می باشد.
از سمتی سلبریتی ها برای تبلیغ محصولات مبلغ بسیاری طلب میکنند و از سوی دیگر، مصرفکنندگان در قسمت های تخصصی، اکثرا به محصولاتی که توسط خود افراد مبلغ استفاده نمی گردند بدبین می باشند.
ماکرو اینفلوئنسرها: این اشخاص در شبکههای اجتماعی میلیون ها فالوئر دارند.
مردم اکثرا ماکرو اینفلوئنسرها را به صورت متخصص در یک حوزه خاص میشناسند.
تفاوت ماکرو اینفلوئنسر و سلبریتی در این می باشد که ماکرو اینفلوئنسر، به خاطر تخصص در یک رشته مخصوص به شهرت دست یافته است و حتما عامه مردم او را نخواهند شناخت.
ژورنالیست های مطرح و فعالین دانشگاه و مشاوران مطرح، در زمره این گروه ها هستند.
ماکرو اینفلوئنسرها از گذشته نام خود را ثابت کردهاند و به عنوان کارشناسان ویژه در رشتههای مخصوص به خود شناخته شده اند بنا براین مبلغ دستمزد بالایی هم برای تبلیغ محصولات و برندهای خودشان درخواست می نمایند.
میکرو اینفلوئنسرها: بیشترین گروه موثر در شبکههای اجتماعی هستند.
این افراد برخلاف سلبریتیها، میان عامه مردم شناخته شده نمی باشند؛ اما به دلیل موفقیت هایی که در یک زمینه کسب نموده اند ، کارشناس حوزههای مخصوص به خود محسوب می گردند.
میکرو اینفلوئنسرها از اعتبار و شهرت بسیار کمتری نسبت به ماکرو اینفلوئنسرها برخوردار می باشند اما باز هم مخاطبان زیادی را دارا می باشند.
آنها اعتماد هواداران خود را دارند و قادرند فالوئرهای خود را به مشارکت و تعامل وادار کنند.
به همین علت هم در بازاریابی نقطه به نقطه و افزایش ترافیک وب سایت محصول بسیار مؤثر عمل مینمایند.
نکته اول: هیچگاه یک اینفلوئنسر را فقط به خاطر شهرت زیادش یا برعکس دستمزد بسیار کمش انتخاب ننمائید.
به دنبال موثرانی باشید که از جایگاه حمایتی ویژه ای برخوردارند و این جایگاه حمایتی مطابق با مخاطبین هدف شما باشد.
نکته دوم: در هنگام جستجوی اینفلوئنسرها به فقط آمار معمولی فالوئرهای آن ها اکتفا ننمائید.
راههای مختلفی برای بالا بردن میزان فالوئرها وجود دارد که تمام آن ها، مخاطبان واقعی و مفیدی را به برند شما هدایت نمی نمایند.
حتی هنگامیکه اینفلوئنسرها از فالوئرهای واقعی هم برخوردار باشند نیز میزان فالوئرها اندازه مناسبی برای مقدار اثر گذاری افراد نمی باشد.
اغلب زمان ها بهترین اینفلوئنسرها، جامعه هوادار های کوچکتری را دارا می باشند که نرخ تعامل در آنان بسیار بالا می باشد.
طبق بررسی ها نرخ تعاملهای مفید با افزایش تعداد فالوئرها کاهش مییابد.

میکرو اینفلوئنسرها چطور به افزایش فروش شما کمک می نمایند؟
اکثرا تعداد فالوئرهای میکرو اینفلوئنسرها حدود هزار تا صد هزار نفر می باشد.
به این دلیل که این افراد دسترسی ویژه ای به جامعهی مخاطبینشان دارند قادر هستند پیام برندها را بهتر به مردم برسانند.
شما قادر هستید با استفاده از مجبوبیتی که میکرو اینفلوئنسرها بین هوادارانشان دارند میزان فروش خودتان را افزایش بدهید.
میکرو اینفلوئنسرها یک داستان شخصی در مورد محصولات برای هوادارانشان تعریف می نمایند: میکرو اینفلوئنسرها مقدار زیادتری مورد اعتماد جامعه هدف هوادارانشان می باشند به همین دلیل زمانیکه تجربیات خود را در مورد یک محصول به اشتراک قرار می دهند ، هواداران باتوجه به این تجربیات محصول مورد نظر را مورد مطالعه قرار می دهند.
تمامی بازاریابان به مفید بودن روش داستان سرایی آگاهی دارند.
اگر میکرو اینفلوئنسرها داستانی ویژه و مفید در مورد یک محصول یا خدمات خاص نقل قول نمایند، تاثیر بسیار زیادتری بر روی فروش آن می گذارد تا هنگامیکه فقط عکس محصول را به اشتراک بگذارند.
تبلیغ نمونه ای رایگان از محصول توسط میکرو اینفلوئنسرها :
هنگامی که یک محصول تازه وارد بازار شده در ابتدا مردم به دیدهی شک به آن نگاه می نمایند ولی میکرو اینفلوئنسرها با تبلیغ کردن نمونه محصولاتی که شما به رایگان برای آن ها ارسال نموده اید ، نقش مهمی را در رفع تردید جامعه فالوئرها بازی می نمایند.
در این حالت مردم به احتمال زیاد ارزش محصولات شما را درک می کنند و به مشتریانی تبدیل می گردند که برای خرید محصولات شما پول پرداخت خواهند کرد.
تبلیغ کردن کد ها و لینک های تخفیف دار توسط میکرو اینفلوئنسرها:
روش پیشنهاد ارائه تخفیف به گروه مخاطبان هدف یکی از روش های بسیار خوب در فروش محسوب می گردد.
میکرو اینفلوئنسرها این قابلیت را دارند که این کدها یا لینکهای تخفیف دار محصولات را در پستهایشان به اشتراک بگذارند و مخاطبانشان را به امتحان این محصولات دعوت نمایند.
همچنین اگر این روش را با ذکر کردن تجربه های شخصی از محصول ترکیب نمایند، تاثیر بسیار بیشتری بر روی فالوئرها می گذارند.
به عبارت دیگر آن ها با داستان کنجکاوی کردن هواداران نسبت به محصولاتشان را تحریک می نمایند و در مرحله بعد با یک کد یا لینک تخفیف میل مردم به خرید آن محصول را افزایش میدهد.