در دنیای دیجیتال آنلاین که بازدهی تبلیغات سنتی مارک ها همیشه در حال کم شدن است، بازاریابی موثران یا اینفلوئنسران بازاریابی (Influencer Marketing) به عنوان یکی از برترین روش های رو به رشد بازاریابی است.
معمولا مردم به مانند گذشته توجه زیادی به آگهی های تبلیغاتی نمی کنند علاوه بر آن با توجه به اینکه مدت زیادی از وقت آزاد خود را در اپ های شبکه های اجتماعی در گوشی خود میگذرانند، هدف خوبی برای این راه بازاریابی محسوب می گردند.
اما اینفلوئنسر مارکتینگ چه چیزی است؟ چه ویژگیهایی برای کسب و کارهای نوپا دارد و چطور میشود کمپین بازاریابی ویژه ای را در این زمینه راه اندازی نمود؟
بازاریابی کردن توسط اینفلوئنسرها
اصطلاح اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار راحت معنی خود را منتقل می نماید: زمانیکه کسبوکارها ویژگی بازاریابی آنلاین خود را با کمک کردن افراد موثر اجرا میکنند.
در نتیجه یکی از بهترین و اولین روش های این راه کار پیدا نمودن افرادی است که میتوانند نقش اینفلوئنسر را در صنعت یا بازار محصولات و خدمات شما بازی کنند؛ افرادی که قادرند در توسعه و ارتقا یافتن برند شما، تاثیر ویژه ای داشته باشند.
با توجه به این پیش آگاهی اینفلوئنسر فردی می باشد که قادر است تصمیمات خرید مردم عادی را تحت تاثیر خودش قرار بدهد.
یک اینفلوئنسر به دلیل داشتن اعتبار،دانش و یا موقعیت شغلی وروابط ویژه ای که با مخاطبین خودش دارد نظر و ایده های تعداد زیادی از کاربران را با خودش همراه می نماید.
البته مقدار یا اندازه نفوذ اینفلوئنسر به رنج یا نیچ مارکت وی بستگی دارد. به عنوان نمونه فالور هایی که در صنعت مد و لباس حاضر هستند ، از علاقمندان فلسفه و اساطیر یونانی بیشترند.

در ادامه مطلب در سایت جالب به تقابل سلبریتی ها و اینفلوئنسر ها می پردازیم